Інвестиції в спортивну інфраструктуру: персональний дохід і допомога розвитку держави

Четвер, 15 Червень, 2017

Питанням вигідного інвестування капіталу задаються мільйони людей в усьому світі, намагаючись розібратися, які способи вкладення коштів можуть дати найвищий дохід і максимально задовольнити запити суспільства.Україна — не виняток: особливо в складній економічній ситуації збільшується кількість тих, хто шукає можливість вдалого інвестування. Лідерами найвигідніших капіталовкладень на сьогодні стають фітнес-клуби і ТРЦ.

Інвестувати в квадратні метри можна не тільки для здачі в оренду житла, а й під торгові об'єкти. Сегмент торговельної нерухомості завжди залишається активним, хоча в даний час практично всі його учасники відзначають досить низький платоспроможний попит населення.

Сам ринок демонструє збільшення торгових площ: наприклад, в минулому році в Києві ввели в експлуатацію близько 156,7 тис. м², що є найвищим показником за всю історію ринку. Такий рекорд в першу чергу пов'язаний з виходом на ринок торгових центрів, будівництво яких було відкладено на кілька років.

У такій ситуації інвестувати в покупку приміщень під торговельні об'єкти — значить, зіткнутися з низкою серйозних завдань. По-перше, дуже високий ризик, що близько 30% і більше площ можуть виявитися незаповненими. По-друге, варто врахувати, що орендарі можуть розірвати договори, а пошук нових клієнтів і підготовка приміщень під їхні вимоги займає як мінімум 2-3 місяці.

Тому власнику доведеться шукати особливі способи для залучення і утримання клієнтів: знижувати орендні ставки, фіксувати валютний курс або отримувати оплату в гривні, деякі компенсують витрати на ремонт або готові отримувати від орендарів відсоток з товарообігу. Це часто зводить прибутковість бізнесу до нуля або загрожує збитками.

На тлі високих ризиків, пов'язаних з купівлею квадратних метрів під торгові об'єкти, інвестиції у відкриття фітнес-центрів виглядають більш привабливими.

«Сьогодні є чимало прикладів, коли незатребувані площі в торгових центрах здають саме під фітнес-клуби. Рентабельність для власників будівель в таких рішеннях може бути різною і залежить від багатьох факторів: площі, орендної ставки, витрат на обробку приміщень. До слова, питання обробки — особливо актуальне для орендаря, він хоче отримати вже готовий об'єкт, «під ключ», в якому не потрібно нічого допрацьовувати. Але в будь-якому випадку, якщо є приміщення, які довгий час залишаються незатребуваними, краще їх віддати під фітнес-центр. Це приверне в середньому 500 чоловік в день, причому, як правило, це люди з доходом середнім і вище середнього», — зазначає Віктор Оборський, керівник департаменту стратегічного консалтингу UTG.

Сьогодні фітнес-індустрія демонструє великий потенціал зростання навіть в умовах економічної нестабільності. Потенційна місткість ринку оцінюється експертами приблизно в $ 2 млрд, тобто, відкладений попит на послуги як і раніше величезний.

«Наявність фітнес-центру, спортзалу, залів для групових занять на території житлового комплексу або в крокової доступності, є одним з конкурентних переваг останнього. Це можна сказати і про бізнес-центрах, в яких фітнес-клуби стали вже обов'язковою умовою. Але щоб зрозуміти, чи вигідно відкривати фітнес-центр, потрібно розуміти локацію, концепцію, маркетинговий і бізнес-план. Такі завдання найчастіше під силу мережевим операторам фітнес-індустрії. Саме вони готові надати широкий спектр послуг за прийнятними цінами і залишатися на плаву навіть у складні часи », — вважає Ангеліна Деревльова, директор з маркетингу та продажу ЖК RiverStone.

Про те, наскільки вигідно інвестувати в фітнес-індустрію, не з чуток знає засновник групи компаній Sport Life Дмитро Єкімов: «В Європі відкриття одного фітнес-клубу окупається за два-три роки, в Україні — років за п'ять-шість. Це не простий бізнес, але він завжди буде затребуваним, а головне - дає віддачу при мінімальних ризиках, чого не скажеш про інших сегментах, на перший погляд привабливих для інвестування. Sport Life — оператор фітнес-послуг, а сервісні послуги менш схильні до коливання курсу валют, більше орієнтовані на національну валюту і не так сильно прив'язані до доларової складової в своїй діяльності, на відміну від рітейлерів».

В даний час в Україні для розвитку фітнес-індустрії чимало сприятливих факторів. Головний — інтерес з боку потенційних клієнтів. Сьогодні модно відвідувати фітнес-клуби, займатися спортом, піклуватися про своє здоров'я. При цьому поріг входу в цей бізнес низький, знайти приміщення практично будь-якої площі за прийнятними цінами теж не дуже складно. За словами експертів, за умови довгострокових договорів і мінімальних вкладень в ремонт і адаптацію приміщень при здачі його в оренду мережевого оператора витрати на будівництво таких приміщень окупаються вже через 3-5 років. Це означає, що вигода від співпраці з сетевіком фітнес-індустрії для девелоперського бізнесу цілком очевидна.

Читати далі...