Басейни — інвестиція, яка тримає на плаву

Середа, 19 Квітень, 2017

Те, що плавання — ключовий елемент залучення людей до здорового способу життя — факт беззаперечний. Але виконати свою роль воно здатне, якщо їм будуть займатися не тільки в період відпусток, на пляжах, а регулярно, в будь-який час року. Тому попит на басейни сьогодні великий як ніколи. В Україні їх критично мало: з півтисячі, якщо враховувати і працюючі з перебоями. Цього недостатньо для країни з більш ніж 40-мільйонним населенням. Але в останні роки ситуація змінюється. До числа діючих в різних кінцях країни додаються басейни з чітко налагодженою системою, здатною не тільки залучити людей до заняття спортом, але і захопити бізнесом партнерів.

Стимули для розвитку

Невтішні цифри свідчать про гостроту проблеми: в Україні вміють плавати менше 10% населення, навички плавання показують лише 3 з 10 молодих людей призовного віку, менше 0,5% співгромадян займаються плаванням в оздоровчих групах і секціях. Чи не звідси бере початок жахлива статистика: щорічно на воді гинуть понад 2500 людей, з яких понад 10% — діти до 14 років? (Для порівняння: в Німеччині з населенням понад 80 мільйонів загиблих на воді в півтора рази менше).

На думку першого віце-президента Федерації плавання України Володимира Шуміліна, висловленого на міжнародній конференції, присвяченій проблемам будівництва сучасних плавбасейнів, насторожує статистика — наслідок того, що роль плавання недооцінюється, а в країні відсутнє розуміння перспектив його развитку. Тому важливо розробити програму, в якій створення інфраструктури для плавання стало б складовою єдиної системи, при якій би конкурували не тільки плавці, а й проектанти — в розробці проектів, забудовники — в будівництві сучасних басейнів.

Поки що щодо соцстандартів Україна значно поступається розвиненим країнам у створенні належних умов для формування у населення життєво необхідних навичок плавання і його розвитку. За даними Міністерства молоді та спорту України, більшість з більш ніж 500 плавбасейні не відповідають сучасним вимогам, потребують ремонту та переобладнання, кожен третій — неробочий. При потребі близько 50 кв. м. водній гладі плавбасейні на 1000 чоловік в наявності близько 3,5 кв. м., що в 14 разів менше, ніж передбачено містобудівними нормами.

— Зараз весь світ займається плаванням, а у нас не вистачає басейнів, — констатувала на одній з прес-конференцій Заслужений тренер України Ніна Кожух, визнана кращим жіночим тренером Європи з плавання по одній з версій і виховала єдину за часи незалежності чотирикратну Олімпійську Чемпіонку Яну Клочкову. — У ряді місць прийшло в запустіння навіть те, що було...

Безумовно, розвиватися в цій галузі є куди.

Ультрасучасні басейни

Чи є в Україні комфортні басейни? Які там супутні послуги? Куди відвести дитину, щоб той навчився плавати? На всі ці та інші питання відповіді вже є.

Очевидно, що комфортні ті басейни, де вода проходить кілька етапів очищення, знезараження озоном та ультрафіолетом, на доріжках немає товкучки, в аквазонахпредусмотрени місця для розминки, спеціальні тренажери і необхідний інвентар. Саме такі басейни у ​​лідера фітнес-індустрії №1 в Україні — мережі фітнес клубів Sport Life. Її розмах говорить сам за себе: 45 повноформатних аквазон, 100 ультрасучасних басейнів, 250 широких доріжок, 10 млн. Літрів суперочіщенной води. Тут — високий рівень забезпечення надійної санітарної безпеки, якісні системи обігріву, кондиціювання, вентиляції.

Вибір басейну, особливо для дитини — справа відповідальна. Зростаючий організм вимогливий до температурного режиму і до санітарної безпеки. Недарма аква-зони мережі фітнес-клубів Sport Life вважаються сімейними, де людям будь-якого віку створюються максимальні можливості для комфортного плавання. Запам'яталася молода пара, яка домагається у інструктора одного з басейнів мережі відповіді на питання: «Скільки років повинно виповнитися малюкові, щоб його можна було залучити до плавання?» Той незворушно відповів: «Як тільки у нього заживе ранка після відрізання пуповини». Значить, рівень санітарної безпеки дозволяє SportLife ввести таку, не зовсім звичайну для вітчизняних басейнів, послугу, як плавання немовлят. Експерти вважають, що басейни SportLife ідеальні для такого оздоровлення. Адже тут є пеленальні столи і спеціінвентарь, всюди — абсолютна чистота, в воді відсутній хлор і — ніяких сторонніх на персональних тренуваннях.

— Sport Life — це найбільша мережа ультрасучасних басейнів в Україні, — розповідає її засновник Дмитро Єкbмов. — У нас є 25-метрові басейни на 10,8,6,5 або 4 широкі доріжки, на яких можна комфортно плавати, не зачіпаючи інших, басейн олімпійського зразка 50х25 м. На 15 доріжок. Їх глибина — від 1,2 до 1,8 м. Криза не тільки не заважає нашімклубам розширюватися, а й стимулює тримати планку встановлених стандартів. SportLife — національна мережа з кредитом довіри. Нас знають на ринку не один рік, ми не втечемо в один прекрасний день і не залишимо власника у «розбитого корита» з порожніми кв. м., та ще з чашею під басейн. Ми надійні не на словах, а на ділі — всі моменти з оплатою вирішуємо спочатку, на стадії «закладки фундаменту».

На замітку девелоперам і забудовникам

Ряд інвестаналітиків констатує: інвестиції в будівництво будівель з басейнами оптимальні для прибуткових капіталовкладень. А забудовники на практиці приходять до розуміння важливості наявності нецінових інструментів, за допомогою яких зведені ними споруди будуть конкурентноздатні. Йдеться про супутньої інфраструктури не житлового та офісного призначення, що додає об'єкту привабливості.

Очевидно, що басейни в одній будівлі з офісами, житлом або ТЦ дають потужний ефект додаткової вартості для орендарів, для яких прівлекательниплощаді «з додатком». При цьому власник не залишиться в накладі, адже приміщення під басейн призначені і не можуть бути здані для інших цілей. Своє переконання в тому, що ринок забудови комерційних проектів вийшов на рівень, коли без супроводжуючої інфраструктури ті розглядаються як неповноцінні, підтвердив в одному з інтерв'ю керівник компанії «К.А.Н. Девелопмент» Ігор Ніконов: «Будуючи що-небудь, ми створюємо середовище проживання, все, що потрібно людині. Фітнес став одним з головних атрибутів життя. В офісних центрах фітнес-клуб взагалі необхідна річ ». На думку власника компанії, що управляє продажами Стройкорпорація «Ріел» Валентина Яроменко, хороший девелопер зобов'язаний залучати партнерів, які забезпечують якісний рівень інфраструктури, це підвищує довіру клієнтів та відбивається на рівні продажів.

Проблема в тому, що оператори індустрії і спорту не завжди можуть запропонувати якісний і доступний сервіс. Як же забудовникам не потрапити в халепу? Рецепт простий: вступати в бізнес-відносини тільки з перевіреними гравцями ринку, в першу чергу з великими мережевими операторами з багаторічним досвідом роботи і хорошою репутацією. Такою є мережа фітнес-клубів SportLife, партнерство з якою, як показує багаторічна практика, вигідно і забудовнику, і девелоперу.

— Фітнес-клуби потрібні всюди, — вважає засновник мережі Sport Life Дмитро Єкімов. — У сучасному світі комерційної нерухомості без спортмайданчиків не обійтися. На фітнес є попит, має бути і пропозиція. Сфера фітнес-послуг — це Клондайк, на якому можна і потрібно заробляти.

Девелоперська практика свідчить, що SportLife — самий гнучкий орендар на вітчизняному ринку, адже в його оперуванні великий діапазон різних форматів: від експрес-клубів на 1500 кв. м. до спортивних палаців в 8000 кв. м. Для спортклубів підходять не тільки приміщення в одній площині, а й різнорівневі (один з них «вписався» в 5 поверхів). Клуби з басейнами успішно працюють на орендованих площах широкого спектру комерційної нерухомості - при РК, в БЦ, ТЦ і ТРЦ і в окремих будівлях. Надавши Sport Life свої приміщення, їх власники отримують істотні вигоди: підраховано, що при розміщенні Sport Life в ТРЦ його відвідуваність зростає на 5-7%. При тому, що собственнікотдает неліквідні площі, за якими арендателя не стоять у черзі (нижні поверхи БЦ або верхні в ТРЦ), саме SportLife здатний стати супер-якірним, постійно платоспроможним орендарем.

За оцінкою Дмитра Екимова, мережа, незважаючи на кризу, стрімко розвивається. Sport Life готовий як до переговорів по довгостроковій оренді приміщень від 1 тис. Кв. м і більше, так і про будівництво нових. За прогнозам бізнес-аналітиків, майбутнє фітнес-індустрії в Україні вельми привабливо: потенційний обсяг ринку може обчислюватися мільярдами у.е., адже попит стабільно приростає по кілька% в рік, прибутковість фітнес-бізнесу — до 25% річних, а кожен новий клуб мережі після 3-5 років роботи повністю окупається.

Sport Life дотримується стратегії, заснованої на американської моделі інвестиційного формату, де ключову роль відіграє мережа, і впевнено її розвиває, продукуючи загальну рентабельність і прибутковість. Це допомагає у веденні бізнесу не тільки самої мережі, а й партнерів, перш за все — забудовників, девелоперів, які ніколи не зіткнуться з неплатоспроможністю орендаря.

Читати далі...